Bezoek een van onze winkels:

 

Bruba Sport Etten-Leur
Bisschopsmolenstraat 2
4876 AN Etten-Leur
076 – 503 73 65

 

Bruba Sport St. Willebrord
Dorpsstraat 84
4711 NJ St. Willebrord
0165 – 38 63 27

 

OPENINGSTIJDEN
ETTEN-LEUR:

Maandag: 13.oo – 18.00 uur
Dinsdag: 09.00 – 18.00 uur
Woensdag: 09.00 – 18.00 uur
Donderdag: 09.00 – 18.00 uur
Vrijdag: 09.00 – 21.00 uur
Zaterdag: 09.00 – 17.00 uur
Zondag: gesloten*

 

Iedere laatste zondag van de maand is het koopzondag in het winkelcentrum van Etten-Leur en zijn wij geopend van 12.00 – 17.00 uur.

 

OPENINGSTIJDEN ST. WILLEBRORD:
Maandag: 13.00 – 17.30 uur
Dinsdag: 09.30 – 17.30 uur
Woensdag: 09.30 – 17.30 uur
Donderdag: 09.30 – 17.30 uur
Vrijdag: 09.30 – 20.00 uur
Zaterdag: 09.00 – 17.00 uur
Zondag: gesloten

 

BRUBA FITNESS

Ook voor fitness producten zit je bij Bruba aan het goede adres. Je vindt bij ons kleding van de merken Nike Tech, Nike, Lacoste, Adidas en Björn Börg. Wanneer je op zoek bent naar fitness-schoenen, vindt je bij ons schoenen van de merken Nike, Adidas en Reebok.

Hieronder vindt je een overzicht van de sportscholen waar wij mee samenwerken. Ook vindt je drie tips die je helpen om het beste uit jezelf te halen in de sportschool. Je kunt ook langskomen in een van onze winkels voor passend advies.

ZIJN JULLIE AANGESLOTEN BIJ SPORTSCHOLEN?

 

Ja zeker! We werken samen met vier sportscholen.
Wil je hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op of kom langs in een van onze winkels.

Wat kun je doen om jezelf te

ontwikkelen in de sportschool?

Als je sterker wilt worden of meer spiermassa wilt ontwikkelen is het belangrijk om de volgende factoren te combineren: de juiste techniek en ademhaling, doorzettingsvermogen en intensiteit.

Je kunt niet zwaarder gaan trainen voordat je de juiste techniek hebt. Als je die eenmaal onder de knie hebt, is je doorzettingsvermogen hetgeen dat bepaalt hoeveel vooruitgang je zal gaan boeken in kracht of in spiermassa. Denk jij dat je een van deze drie factoren mist? Dan weet je dus waar jouw verbeterpunt ligt en kun je daarmee aan de slag.

BEGINNEN MET FITNESS?

VIJF VEELGEMAAKTE FOUTEN.

cijfers_1

sporten zonder concreet doel

Zorg wanneer je gaat fitnessen dat je een concreet doel voor ogen hebt. De een wil graag afvallen, de ander actief bezig zijn of groeien in spiermassa. Iedereen heeft een ander doel voor ogen en fitness biedt hiervoor een goede uitkomst. Het is belangrijk dat je je trainingsschema aanpast aan jouw doel, zo haal je het maximale uit je trainingssessie. Weet je niet goed waar je moet beginnen? Vraag dan een medewerker uit de sportschool om passend advies.

cijfers_2

te veel sporten

Een veelgemaakte fout door beginnende fitnessers is dat zij te vaak gaan sporten. Enthousiasme is natuurlijk hartstikke goed en een goede motivator, maar houdt er rekening mee dat je elke spiergroep minimaal 48 uur rust geeft. Je lichaam krijgt het erg te verduren wanneer je ineens elke dag intensief beweegt en heeft tijd nodig om zich te herstellen. Vergeet niet: groeien doe je ‘s nachts in bed en niet in de sportschool, zorg daarom dus ook voor voldoende nachtrust.

cijfers_3

Hoeveel rust neem je tussendoor?

Wat wil je bereiken? Hoeveel rust neem je tussen je sets? De goede hoeveelheid rust tussen je sets is erg belangrijk en iets wat je moet leren. Als je puur kracht wil trainen is het belangrijk dat je wat langer rust. Denk aan ongeveer twee minuten tussen je sets. Als je massa wilt opbouwen is het van groot belang dat je kort rust houdt. Denk dan aan 30 seconden tot een minuut tussen je sets. Ook is het hierbij belangrijk dat je experimenteert met verschillende gewichten, zodat je het maximale uit je trainingssessie kunt halen.

cijfers_4

Het juiste gewicht

Train jij met de juiste gewichten? Zeker in het begin is dit lastig te bepalen. Wanneer je te zwaar sport, dan is de kans groot dat je de oefening verkeerd uitvoert. Wanneer je te licht traint bestaat de mogelijkheid dat je je spieren eigenlijk niet goed belast. Vraag een medewerker in de sportschool of zij je kunnen helpen om het gewicht te bepalen. Wanneer dit niet binnen de mogelijkheden valt, kun je dit ook zelf testen. Voer een oefening 12 keer uit, de laatste twee herhalingen moeten lastig zijn, maar niet onmogelijk. Is dit wel het geval, dan is de kans groot dat je te zwaar traint. Lukt dit makkelijk? Dan kun je er wat gewicht aan toevoegen.

cijfers_5

Variatie, variatie, variatie

Het is erg belangrijk dat je jouw trainingsschema volgt, of deze nu zelfgemaakt is of je deze hebt gekregen van de sportschool. Het is verstandig om dit schema na een week of tien om te gooien. Je spieren zijn namelijk voorbereid op de oefeningen en  behalen hierdoor niet meer jouw maximale progressie. Bovendien is verandering van schema niet alleen goed voor je spieren, maar ook goed voor jezelf. Altijd hetzelfde doen is ook zo maar saai.